Sometimes love comes around - Chapter 9


Jag visste inte vad jag skulle göra, fast det var nog bäst om jag satt kvar bara.
Efter tiden som kändes som evigheter - åter igen - så släppte han mig och vände sig mot publiken.
- Jasmine, kan du komma upp hit?
Under tiden Jasmine tog sig upp på scenen hann massor med tankar fara runt i  huvudet på mig, fast ingen av tankarna hade svar. Jasmine tittade på mig och log innan Justin fortsatte prata igen.
- Jessica, nu ska du få en present från mig och Jasmine, sa Justin och tittade på Jasmine och sen på mig. Jag nickade bara lite och gav Jasmine en blick. Hon log bara till svar.
Typiskt att hon inte kan ge mig en ända ledtråd om det är en bra eller dålig sak. Fast att hon ler betyder mest troligt att det är en bra sak - men eftersom hon är med Justin så skulle hon nog le även fast det dom tänkte ge mig var en bomb. Hon blir sådan när hon är med Justin, antagligen för att hon gillar honom.
Jag satt i min egen värld och tänkte när Justin började säga mitt namn:
- Jessica, Jessica. Hallå? sa han och viftade med sin hand framför mitt ansikte. Så, då hade jag gjort bort mig rejält. Här står Justin och Jasmine och ska ge mig en present och då sitter jag i min egen värld så att jag inte märker vad som händer runt om mig.
- Ja, sa jag och låtsades som att allt var som vanligt.
- Du var lite borta, sa Justin och skrattade lite lätt. Jag kände att mina kinder blev varma, och dom bytte antagligen färg till röda. Jag sa inget, men nickade lite.
- Jo, våran present till dig är en ganska stor sak, eller alltså... jag vet inte hur jag ska säga det. Men i alla fall, jag och Jasmine har bestämt det här för ett tag sen, och vi hoppas att du kommer gilla presenten, sa Justin och efter det så räckte han över micken till Jasmine. Jasmine tittade på Justin, som bara log och nickade.
- Jo, Jessica jag vet ju att du inte vill att jag ska åka med Justin på hans turné, men jag måste ju. Så om du vill så får du följa med på turnén. Vi har pratat med Justins crew, och dom gick med på det efter några diskussioner. Så Jessica, vill du följa med på turnén?
Wow, det här hade jag inte riktigt tänkt mig. Klart jag vill följa med så jag slipper vara ifrån Jasmine så länge, men Justin ska ju med... Ska jag göra det? Kommer jag klara av att vara med Justin varje dag? Eller kommer jag klara mig utan Jasmine om jag inte följer med?
Jag tittade på Jasmine och Justin som båda såg nevösa ut...

Så, nu fick ni ett kort kapitel. Men jag är fortfarande inte frisk, mår faktiskt lite sämre än förut, fast ändå bättre.
Tack för att ni håller ut, jag ska försöka uppdatera i veckan då jag har sportlov - om jag mår bättre :)
Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Bella

sv: jag kan höra av mig när jag har tid :)

2011-03-05 @ 20:11:03
URL: http://justinbstories.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Meeeeeeeeer!!!!

2011-03-08 @ 07:43:43
URL: http://bieberlovestory.bloggplatsen.se
Postat av: a

mer:)

2011-03-08 @ 10:36:59
Postat av: sten

Fortsätt!

2011-03-08 @ 17:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0