Sometimes love comes around - Chapter 15

I förra:
- Tack Justin! sa hon och kramade om mig. Jag blev alldeles varm i hela kroppen och kramade tillbaka. Jag hade samma känsla som när vi dansande.
Jag såg Jasmine, men hon såg inte så glad ut. Hon hade ett litet leende i ansiktet men det var något annat som gjorde att leendet såg fake ut - avundsjuka.

Jessicas perspektiv

När Justin fick sitt lilla utbrott blev jag nästan lite rädd och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag ville ju verkligen att Lila skulle följa med på turnén, så jag fortsatte att försöka. Svaren och argumentationerna blev inte dom bästa, men det fungerade i alla fall.
Och när Justin sa ”Jaja, jag kan väll fråga då” blev jag hur lycklig som helst. Han kommer fråga om hon får följa med, och det får hon säkert. Jag blev faktiskt så lycklig att jag kramade honom, helt frivilligt. Haha, jag hade inte tänkt göra det, det bara blev så. Fast det kändes tryggt att krama om honom, fast jag tror inte att jag gillar honom. Kanske lite mer som vän nu, men inte mer än en vän, för det är ju knappt som en vän. Fast efter turnén kanske vi är vänner, vem vet?

Festen fortsatte på ungefär samma sätt som tidigare. Jag var med Justins kompisar och Lila. Men jag var även med Selena och Miley lite grann. Jasmine var inte med oss längre, jag tror hon var med Justin och några andra istället. Hon var väl sur på mig. Musiken dunkade på och många dansade och åt tills klockan började bli tre. Då började dom flesta bege sig från festen.

Nu var det bara jag, Jasmine, Justin, hans kompisar, Lila, Selena och Miley kvar i huset som festen varit i. Jag stod och pratade med Lila och Caitlin när killarna kom fram till oss.
- Jessica, hur ska du få hem presenterna? frågade Chaz och nickade mot det fulla bordet.
- Ehm, alltså jag vet inte. Jag också tänkt på det, sa jag när Justin också kom fram till oss.
- Tänkt på vad? frågade han och jag var nära att säga ”varför bryr du dig?” fast jag hade kommit överens med Lila att inte var dum mot honom, för det är ju större chans att han frågar och verkligen försöker få med Lila då.
- Presenterna. Jag vet inte hur jag ska få hem alla dom, och vi vet inte ens hur vi ska ta oss hem, sa jag och nickade mot Jasmine som nu stod och pratade med Selena och Miley.
- Det behöver ni inte tänka på. Jag har fixat allt det, sa Justin och log.
- Nej, vad snällt, sa jag och log så stort jag kunde.

En kort del. Men imorgon får ni nog mest troligt två kapitel, men båda är tidsinställda eftersom jag har skola sen på kvällen är det att se Never Say Never 3D i Luleå :)
Just det, jag frågade ju om jag skulle börja ha sådär där högst uppe, och det var några som tyckte det så nu har jag det.
En fråga till er: Vad tycker ni om sättet jag skriver på? Är det bra eller dåligt? Svara gärna på frågan i en kommentar :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Meeera!

2011-03-24 @ 22:37:36
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

Du skriver sjuuuuuuukt bra!! Din novell är den bästa novellen jag läst och den kommer alltid vara det! Älskar den något enormt mycket, kollar varje dag om du lagt ut ett nytt kapitel :) Går inte att förklara hur bra den är :$ Ge mig meeer! :(

2011-07-25 @ 21:00:02
URL: http://bieberlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0