Sometimes love comes around - Chapter 14


Jessica och Justin (även fast hon inte ser ut så, och att dom inte har på sig dom kläderna.)

Jessicas perspektiv

Jag såg att Justin var nervös där han stod bredvid Jasmine, och han tittade mycket mot oss.
När vi kom fram till honom och Jasmine vågade jag inte titta på Justin först, men jag kände hur hans blick brände på mig så jag tittade upp. Då mötte jag hans blick, den såg sårad ut men samtidigt såg jag ett litet leende i hans ansikte och ögon.
- Jessica och Lila, vad gör ni här? frågade Jasmine och granskade mig.
- Jo, eh... vi har en fråga till er, eller ja till Justin, sa jag nervöst.
- Aha, sa Justin bara och tittade från mig till Jasmine.
- Jo, alltså jag ska ju följa med på turnén... hann jag börja innan Justin avbröt mig.
- Du har ångrat dig, eller hur? sa han och jag såg hur han blev ledsen.
- Nej, det har jag inte. Men turnén är ju så länge och vi tänkte fråga om Lila kunde följa med också. För jag kommer sakna henne så mycket, och hon mig, sa jag och tittade bedjande på Justin.

Justins perspektiv

Wow, det var inte direkt vad jag hade tänkt mig. Här har hon stått och skrikit och varit sur på mig för mindre än ungefär fem minuter sedan, och nu vill hon att jag ska ha med hennes kompis på turnén också.
- Jessica, får jag bara fråga en liten sak först? sa jag lugnt.
- Okej, sa hon lite osäkert.
- HUR I HELVETE TROR DU ATT JAG SKULLE GÖRA MINSTA LILLA FÖR DIG SOM DU HÅLLER PÅ OCH ÄR SUR PÅ MIG?! skrek jag lite halvhögt, så att inte alla skulle höra men så att hon skulle förstå att jag var sur.
- Eh, men alltså... förlåt för allt det där, jag har som en viss stil om man säger så, sa hon och tittade ner.
- Aha, du har en viss stil. På så vis, sa jag sarkastiskt.
- Snälla Justin, kan du inte fråga ditt crew i alla fall? bad hon och tittade på mig. Den blicken hon tittade på mig, ojoj vad jag gillar henne. Fast jag är fortfarande sårad och sur över hur hon beter sig.
Jag suckade.
- Jaja, jag kan väl fråga då, sa jag och tittade på Jessica. Hennes ansikte blev till ett ända stort leende.
- Tack Justin! sa hon och kramade om mig. Jag blev alldeles varm i hela kroppen och kramade tillbaka. Jag hade samma känsla som när vi dansande.
Jag såg Jasmine, men hon såg inte så glad ut. Hon hade ett litet leende i ansiktet men det var något annat som gjorde att leendet såg fake ut - avundsjuka.

Kommentera vad du tyckte! :)

Inte så långt inlägg, men det är ju ett tidsinställt inlägg. Klockan är sent nu, så jag måste sova för att orka gå upp imorgon.
En fråga till er: Ni kanske inte förstår hur jag menare... men i alla fall. Ni kanske vet många bloggar där dom tar den sista delen av förra delen, och sätter den högst upp så man lättare kommer ihåg vad som just hänt? Förstår ni vad jag menar? Tycker ni att jag också borde börja ha så? Skriv gärna ner din åsikt i en kommentar och låt mig veta vad du tycker :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!



Svar; Jag vann dom på en tävling så det tog 4 dagar att få hem dom :) De lottade ut folk och jag blev en av dom.

2011-03-22 @ 09:19:47
URL: http://jenniiele.blogg.se/
Postat av: Ela

jag älskar dom, dom är skit bra :D

2011-03-22 @ 17:04:54
URL: http://elaaaaj.blogg.se/
Postat av: sara

aa snälla kan inte du ha det för att det är lite jobbigt att du inte har det man typ glömmder bort vad som hände sist <3 om du fattar vad jag menar <3

2011-03-22 @ 19:51:59
Postat av: josefine

har börjat läsa din novell och jag gillar den verkligen! längtar till nästa ^^

ja gör det, det är lite lättare att minnas vad som har hänt då när man väl läser nästa :)



meeer ! du är jätteduktigt!

2011-03-23 @ 18:19:43
URL: http://josefinerosto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0