Sometimes love comes around - Chapter 10


Jag fortsatte titta från Justin till Jasmine flera gånger. Båda började bli nervösa nu, det såg jag. Fast Justin mest, undra varför?
- Klart jag vill, sa jag efter ett tags tänkande.
- Ja, vad bra, utbrast Jasmine och Justin samtidigt och kom fram och kramade mig.
- Och du Jasmine, jag gjorde det för att få vara med dig, ingeting annat, viskade jag i hennes öra när hon kramade mig.
- Säker, sa hon skämtsamt och tittade på Justin. Jag tittade också på Justin.
- Helt säker, sa jag och log mot Jasmine.

Efter ett tag var festen igång igen, och alla dansade eller satt och pratade.
Jag kunde inte riktigt koncentrera mig på festen, jag hade så mycket att tänka på.
Var det det dom pratade om tidigare före festen? Hur kommer det här gå, vara med Justin varje dag? Vad har jag gett mig in på egentligen?
- Hej Jessica. Varför är inte du med dom andra? kom någon och frågade mig mitt i allt. Jag vände mig om och där stod Justin.
- Nä, jag har bara mycket att tänka på, sa jag och log lite. Han är faktiskt väldigt omtänksam.
- Men tänk på det efter festen, kom och dansa med..., sa han men tystnade.
- Dansa med vem? sa jag och log mot han. Haha, han tänkte säga att jag skulle komma och dansa med honom. Så sött.
- Nej med oss alla, eller ja. Okej, jag tänkte faktiskt säga kom och dansa med mig, men det kanske du inte vill? sa han och jag såg att han blev generad.
- Nja, egentligen vill jag inte. Men vad ska jag annars göra? Och du har rätt jag ska tänka efter festen. Kom nu! sa jag och tog tag i hans arm och drog med honom mot dansgolvet.
- Det där gick ju bra, hörde jag att han mumlade när vi gick ut på dansgolvet. Jag log för mig själv.
Vi började dansa. Låten som spelades var ’DJ got us fallin’ in love’. Alla studsade omkring, även vi. Efter den låten kom ’We R who we R’. Min favorit låt.
- Åh, jag älskar den här låten, skrek jag till Justin för att han skulle höra för all musik. Han log bara som svar. Kanske för att han inte visste vad han skulle säga, eller för att han inte hörde? Eller så log han bara?
När den låten slutade började ‘Stay’ spelas. Då förstod jag direkt att det skulle bli tryckare eller någon sådan dans. Ingen höjdare med Justin...
- Du Justin, jag orkar inte dansa mer, sa jag och skulle precis gå när han tog tag i min arm.
- Nej, stay. En sista dans, snälla? sa han och log mot mig. Jag kunde inte låta bli att skratta. ‘Nej, stay’, haha passade det inte för bra?
- Okej då, sa jag och ställde mig bredvid Justin igen. Han drog mig närmare sig och sen la han sina händer på min midja. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag la mina händer på hans axlar bara. Han log stort mot mig hela tiden. Jag log lite tillbaka, men vände sen bort huvudet från honom.
Börjar jag gilla honom? Nej, klart jag inte gör. Jag kan ju inte gilla han efter bara en kväll, eller? Nej, det skulle vara sjukt. Och Justin, han gillar jag inte.

Jag hoppas att jag har fått fem kommentarer nu. Det här är ett tidsinställt inlägg, och jag hoppas verkligen att jag har fått mina fem kommentarer jag bad om iförrgår. Nästa kapitel kommer inte fören på tidigast söndag eller måndag.
Fråga en fråga i frågestunden på min vanliga blogg också. - Frågestunden.
Kommentera, kom igen gör mig glad och kommentera så det finns många kommentarer när jag kommer hem :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra berättelse! :D men du uppdaterar så sällan så att man glömmer bort vad som händer, och om du inte får kommentarer, är nog för du aldrig uppdaterar..



jag vet att du är "sjuk" hela tiden, men det är då man borde uppdatera som mest? :S

2011-03-11 @ 18:22:35
Postat av: julia

bääästa , mer !

2011-03-11 @ 23:18:32
URL: http://anotherbieberlover.blogg.se/
Postat av: evelina

jätte bra:) mer<3

2011-03-12 @ 22:22:41
URL: http://entjejelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeer :D

2011-03-13 @ 14:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0