Sometimes love comes around - Chapter 7


Selena Gomez, Miley Cyrus, Rihanna, Usher, Sean Kingston och Taylor Swift.

Jag bara stod och tittade, eller rättare sagt stirrade på dom.
- Så, du gillade överraskningen? frågade Justin som dykt upp bakom mig. Då kom jag på mig med att stå och stirra på dom.
- Hehe, ja, sa jag och tittade snabbt på Justin och sen på dom igen. Selena kom fram till mig.
- Visst är det du som är Jessica? frågade hon och log mot mig.
- Ja, sa jag och log försiktigt.
- Du och din syster är verkligen lika, sa Selena och tittade på Jasmine och sen på mig igen.
- Haha, ja det är många som säger det.
- Men du... Grattis! sa Selena och kramade om mig.
- Tack Selena.
Sen kom Miley, Taylor och Rihanna fram till mig och kramade om mig och grattade mig. Och efter dom kom Usher och Sean och sa grattis. Medan alla dom sa grattis hann flera från skolan komma, men dom gick bara in.

Festen var i full gång efter mindre än en timme. Dom hade höjt musiken till max, och en massa människor hade droppat in under den tiden. Dom flesta dansade och hade skoj, medan dom som inte dansade satt och pratade med varandra i sofforna. Det hade varit flera som uppträtt på scenen, fast mest av Justins kändiskompisar då. Just det, Justins kompis är här också, ni vet Ryan, Chaz, Christian och Caitlin. Jag hade pratat med dom ganska mycket under kvällen. Vi kom bra överens, speciellt jag och Caitlin. Vi hade även byt nummer.
Jag kastade en blick mot presentbordet och det var helt fullt, både stora och små presenter låg där. Hur skulle jag ens kunna få med mig allt hem? Och hur ska vi ta oss hem?
Mitt i mitt tänkande avbröt någon som började prata på scenen mig.
- Hej allihopa! Kul att alla ville komma på Jessicas födelsedagsfest, sa rösten på scenen i en mick. Jag vände mig om samtidigt som musiken sänktes. Såklart att det var Justin som stod på scenen, hur kunde jag inte förstå det?
- Jag hoppas att du Jessica och alla andra, har haft en underbar början på festen, fortsatte han. Jag suckade lite. Ja nog hade jag det, alla jag hade träffat hade varit väldigt snälla, och jag hade träffat många nya - både Justins kompisar, elever från min skola som jag aldrig pratat med och så det bäst, alla kändisar Justin bjudit. Jag log lite när jag tänkte på att han faktiskt bjudit hit kändisar så jag fick träffa dom.
- Och just det, Jessica skulle du kunna komma upp på scenen, sa Justin, och det var den meningen som avbröt mina tankar. Jag vände blicken mot scenen och såg Justin stå där mitt på scenen, och det såg ut som att han letade efter mig bland allt folk nedanför. Min blick mötte hans och han log stort mot mig, jag skakade bara lite på huvudet.
- Jo, kom igen Jessica. Kom nu!
Jag tittade snabbt runt omkring mig och såg att det var många som stod och tittade på mig. Nu måste jag ju gå upp på scenen för annars skulle det ju se helt sjukt ut. Jag började försiktigt gå mot scenen samtidigt som tusen tankar snurrade runt inuti mitt huvud.
Vad har han nu tänkt göra? Kommer jag klara av att gå upp på scenen? Kommer min scenskräck ta över? Tänk om jag skämmer ihjäl mig där ute på scenen.

Förlåt för dålig uppdatering, jag har varit sjuk i mer än en vecka. Och kapitelet är inte särsklit långt, men jag måste skynda mig att packa ihop alla saker jag ska ha hem och springa till bussen för annars kommer jag inte ta mig hem ;p Kommer nog mest troligt en till del idag, om jag inte har för mycket att ta igen i skolan efter att jag då varit borta från skolan sex dagar ;)

Kommentarer
Postat av: BIEBER NOVELL

SKIT BRA!! ER MER MER

2011-02-23 @ 19:29:58
URL: http://ajustinbieberstory.blogg.se/
Postat av: evelina

Det är jobbigt när man kommer efter i skolan. Bra del som alltid:D

2011-02-23 @ 23:40:05
URL: http://entjejelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0