Sometimes love comes around - Chapter 6



Resten av tiden som var innan gästerna skulle komma var Justin och Jasmine med varandra hela tiden, jag var såklart också med dom. Men jag var för det mest tyst och lyssnade mest på deras prat. Justin fortsatte att flirta med mig, men jag ignorerade det bara, eller så svarade jag på ett elakt sätt. jag gjorde det inte med flit, det bara blev så, för jag lovade ju att jag skulle vara snäll. Och varje gång jag svarade på ett elakt sätt fick jag en knuff eller en blick av Jasmine. Helt plötsligt så böjer sig Jasmine mot Justin och viskar något till honom. Sen börjar Justin prata tyst med henne. Jag lyssnade noga och kunde faktiskt höra vad han sa.
- Jo, det är fortfarande som vi sa igår, men hur kommer hon ta det tror du? sa han. Jasmine ryckte bara på axlarna. Hur kommer vem ta vad? Jag? I så fall vad, hur skulle jag ta vad? Det känns som att dom menar mig, men jag är ju inte säker. Jag låtsades som att jag inte hört vad han sagt, och började sen hålla på med min mobil. Jag kollade runt lite på min mobil, så gör jag bara när jag verkligen inte har något att göra, och det här är definitivt ett sånt tillfälle.
Klockan vi nu lite mer än tio över åtta. Snart kommer gästerna, undra vilka det är. Jag tyckte att det skulle kännas konstigt att fråga så jag smsade Jasmine och bad henne fråga vem som skulle komma. Hon tittade på sin mobil och tittade mot mig.
- Så Justin, vem kommer komma? frågade hon sen.
- Det får ni se, sa han och log mot oss. Jag skakade lite på huvudet och fortsatte sen att titta runt i min mobil.
Jasmine och Justin fortsatte prata och jag titta runt i mobilen ända tills gästerna började komma. Så fort vi hörde någon ropa att någon hade kommit gick vi tillbaka till salen där vi varit från början.
Dom första som hade kommit var några kompisar till mig. Jag gick fram till dom, med både Justin och Jasmine bakom mig.
- Jessica! ropade Lila och skyndade sig fram till mig.
- Grattis, sa hon och kramade mig.
- Tack Lila, sa jag glatt.
Sen kom resten av mina kompisar fram till mig och grattade och kramade om mig. Justin såg att dom hade presenter i med sig.
- Ni kan lägga presenterna på bordet där borta, sa han och pekade mot ett bord till höger om scenen. Att jag inte sett det förut? På bordet låg det redan några presenter.
- Vems presenter? frågade jag och nickade mot bordet.
- Men du måste ju vara blond, sa Justin och log mot mig.
- Det sa Jasmine förut idag också, men är det mina? sa jag och jag vara bara tvungen att le för att både han och Jasmine tycker samma sak om mig, att jag är blond.
- Såklart, log han.
- Från vem? frågade jag och tittade bort mot bordet igen.
- Mig och Jasmine, sa han.
- Seriöst Jasmine, har ni köpt dom till mig? frågade jag och tittade på Jasmine.
- Haha, ehm alltså om jag ska vara helt ärlig så visste jag inte om det, sa Jasmine och tittade på Justin. Sen fortsatte hon:
- Justin har du köpt dom?
- Nej, jag har tagit dom, jag är en tjuv, visste ni inte det. Men klart jag har köpt dom.
- Men det var ju inte så jag menade, haha. Jag menade om du har köpt dom till Jess, sa Jasmine och skrattade.
- Ja, det är jag som har köpt dom, sa Justin och log mot mig. Jag vände mig mot Lila och dom andra och började prata med dom. Måste han verkligen hålla på såhär? Om jag ska kunna vara snäll mot honom så kan han inte hålla på såhär, jag kommer inte klara det då.
Lila började gå bort mot bordet för att lämna presenterna, och dom andra följde efter, även Justin. När dom gått iväg en bit så började Jasmine prata.
- Skulle inte du vara snäll mot honom?
- Jo, men det är inte så himla lätt när han håller på som han gör...., sa jag och suckade lite.
- Haha, alltså han håller bara på sådär mot vissa, du borde vara glad, sa Jasmine och mer han hon inte säga förrän dörren öppnades och in kom...

Så, där fick ni en del... jag mår fortfarande inte helt bra... Och kapitelet var inte jätte bra eller långt, men jag mår ju som sagt inte bra ännu :)
Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄST, ÄLSKAR'T :D<3

2011-02-17 @ 14:53:22
Postat av: evelina

jo det var väldigt bra :)

2011-02-17 @ 21:40:24
URL: http://entjejelina.blogg.se/
Postat av: ida

Jovisst! Då får du antingen maila mig på [email protected] och förklara lite hur du vill ha den, men det är lättast om du har en live msn! Alltså en msn där du chattar och så med, det är mycket lättare! Puss Ida

2011-02-18 @ 11:07:51
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: ida

Gör så! Adda min msn :)

2011-02-18 @ 13:04:49
URL: http://biebsordie.blogg.se/
Postat av: lollo

det var visst bra:D men krya på dig... vi vill läsa mera!:D

2011-02-18 @ 19:01:53
Postat av: Anonym

MER

2011-02-18 @ 23:44:58
Postat av: KAtte

skiiit bra :D men dags att uppdatera nu? <33<3 älskar denn!! :O vill ha mer!! <3

2011-02-19 @ 18:25:25
URL: http://hollywoodgossips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0